پایگاه دانش, رنگ, وبلاگ

رنگ سال ۲۰۲۴ پنتون

رنگ سال 2024 هلویی مخملی از پنتون

رنگ سال 2024 پنتون

رنگ سال 2024 پنتون عنوانی آشنا و جذاب که همه ساله افراد را تحت تاثیر قرار می دهد. یک کمپانی بزرگ که به خاطر ارائه استانداردهای دقیق در تولید رنگ، ایجاد ساختار یکپارچه در مد و فشن و البته تعیین رنگ سال بسیار مشهور است. این شرکت هر ساله در کنار تولید محصولات مختلف در موضوعات مختلف، رنگ سال را نیز تعریف می کند که این موضوع برای طراحان گرافیک، فعالان حیطه مد و فشن و حتی دکوراسیون نیز بسیار مهم است. در ادامه می خواهیم به بررسی رنگ سال 2024 پنتون و معنی و کاربردهای آن بیشتر بپردازیم.

رنگ سال یک هلویی ملایم مخملی و ترکیبی از صورتی، زرد و سفید است که سمبلی از مهربانی، آرامش، صلح و همدلی نیز می باشد. این رنگ حال و هوایی پاییز داشته و جزو رنگ های گرم به حساب می آید. از طرفی می تواند نمادی از زنانگی، ملایمت، محبت و آرامش نیز باشد. از دیدگاه هارمونی رنگ و روانشناسی زیبایی شناسی نیز، رنگ سال 2024 پنتون به معنای روحیه ای ملایم است که می تواند قلب، ذهن و بدن را غنی سازد.

رنگ سال 2024 پنتون و کاربردهای آن

چرا هلویی مخملی؟!

شرکت پنتون در بیانیه ای دلایل مختلفی را برای انتخاب هلویی مخملی یا Peach Fuzz به عنوان رنگ سال مطرح کرده است. این شرکت در وب سایت پنتون اعلام کرده است که رنگ جدید به معنای ایجاد همدلی، حس ارتباط و اجتماع، دوستی و نیز رشد ذهن و روح در عصر حاضر می باشد. این شرکت درباره اهمیت پرورش ذهن و روح و نیز ایجاد حس یکپارچگی بین آنها صحبت کرده و از دیدگاه روانشناسی نیاز به همراهی در اجتماع، نوع دوستی و حس ارتباط صمیمانه بین انسانها در عصر دیجیتالی را از معانی و دلایل دیگر در انتخاب رنگ هلویی مخملی مطرح کرده است.

کالیته رنگ سال 2024 پنتون

شرکت پنتون کاربردهای مختلفی را از رنگ سال در صنعت دکوراسیون، مد و فشن، تبلیغات و گرافیک بیان می کند. در رنگ جدید نیز همین رویه نیز وجود دارد و تمامی علاقه مندان به حیطه رنگ و تبلیغات از معانی و کاربرد این رنگ استفاده می کنند.

رنگ سال 2024 پنتون در ابتدا به صورت یک کد عمومی یعنی PANTONE 13-1023 بیان می شود. این کد در کالیته رنگ های مختلف این شرکت در تبلیغات مختلف ارائه شده و به روی ملزومات مختلف نیز قرار داده می شود. شرکت پنتون هر ساله بعد از مدتی کدهای رنگی مناسب برای طراحان گرافیک، فعالان تبلیغاتی و حتی سازندگان مرکب را به صورت دقیق بیان می کند.

کدهای رنگی پنتون

کدهای رنگ سال

در حال حاضر نزدیک ترین کدهای رنگی که می توان به عنوان رنگ سال 2024 پنتون از آنها نام برد به صورت غیر رسمی در مدل های رنگی RGB و CMYK به صورت زیر تعریف شده است. البته، پنتون بعد از مدتی کدهای رسمی را در اختیار کاربران قرار داده و نوع مرکب، غلظت و ساختار تهیه آنرا در کتابهای کالیته رنگ خود نیز اعلام میکند. طراحان لوگو، مسئولین تهیه هویت بصری، مشاورین تبلیغات و فعالان حیطه بسته بندی و چاپ نیز می توانند از کدهای زیر در فرآیند انتخاب و تولید رنگ نیز استفاده کنند.

طراحان گرافیک تبلیغاتی به ویژه فعالان صنعت بسته بندی باید توجه کنند که کدهای پنتون بخاطر دقت بالایی که در زمان تولید بوسیله آزمایشگاه تخصصی دارند، کیفیت بالاتری نسبت به رنگهای پراسس CMYK دارا هستند. رنگ پنتون و ساختار آن به صورتی که هزینه بالاتری برای چاپ داشته اما کیفیت آن برای تعریف رنگ سازمانی، ایجاد جلوه های جذاب چاپی و احتمال دیده شدن توسط مخاطبین نیز بیشتر است. در مجموعه آموزش های حرفه ای ویدئویی شما می توانید تمامی اصول مربوط به رنگ پنتون، رنگ های پراسس و نحوه ایجاد هارمونی های رنگی را به صورت کامل فرا بگیرید.

کد رنگی پنتون

هارمونی های رنگ سال

هر رنگ با تعدادی از رنگ های دیگر می تواند دارای یک هارمونی جذاب باشد. این هارمونی رنگ میتواند به صورت مکمل، هم خانواده و ساختاری چندگانه برای کاربردهای مختلف استفاده شود. برای مثال، طراحان گرافیک بسته بندی به غیر از رنگ اصلی که انتخاب می کنند، رنگهایی دیگر در کالیته رنگ خود ایجاد کرده تا چشم نوازی تصویرسازی را به صورت یکپارچه تعریف کنند.

رنگ سال 2024 پنتون نیز دارای کالیته رنگ هارمونی نسبت با رنگ اصلی است که با مجموعه رنگ های قهوه ای، سبزآبی یا فیروزه ای، آبی روشن، زرد قناری، سبز ملایم و سایر رنگ های هلویی روشن قابل استفاده است. البته، سطح استفاده از این رنگ ها و یا تعدد آنها نکته ای است که با توجه به نیاز طراحان انتخاب می شود به صورتی که چشم نوازی و زیبایی طراحی نیز حفظ شود. برای دانلود هارمونی رنگ سال از طریق صفحه مرکز دانلود می توانید اقدام کنید.

هارمونی رنگ سال

مطالب خواندنی دیگر

مطالب خواندنی دیگر

نرم افزارهای تخصصی بسته بندی در گرافیک و چاپ
تاریخچه بسته بندی از گذشته تا حال و عصر جدید
رنگ سال 2024 هلویی مخملی از پنتون